لمينت دندان | انواع لمينت + مزايا و معايب و قيمت سال 1402

۶۱ بازديد

لمينت دندان چيست؟

 لمينت دندان  يك روش زيبايي‌شناسي در دندانپزشكي است كه براي تغيير شكل، رنگ و اندازه دندان‌ها به كار مي‌رود. در اين روش، يك لايه نازك از مصالح پليمري، سراميك يا كامپوزيت بر روي سطح دندان قرار داده مي‌شود. اين لايه، به شكل دقيقي از دندان اصلي ساخته شده و باعث ايجاد يك سطح صاف و براق بر روي دندان مي‌شود.

لمينت دندان براي درمان مشكلات مختلفي از جمله ترك خوردگي، لكه‌هاي رنگي، فاصله بين دندان‌ها، بي‌تقارني دندان‌ها و دندان‌هاي شكسته مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين، با استفاده از لمينت دندان مي‌توان شكل دندان‌ها را نيز تغيير داد و آن‌ها را به شكل‌هايي بهتر و زيباتر تبديل كرد.

لمينت دندان چه كاربردي دارد؟

لمينت دندان به دليل داشتن طراحي زيبايي‌شناسي و خواص زيادي كه دارد، مي‌تواند براي موارد زير استفاده شود:

۱. اصلاح شكل دندان‌ها: با استفاده از لمينت دندان، مي‌توان شكل دندان‌ها را به شكلي زيباتر و متناسب با چهره اصلاح كرد.

۲. بهبود رنگ دندان‌ها: لمينت دندان براي بهبود رنگ دندان‌ها كه به دليل مواردي مانند ترك خوردگي، لكه‌هاي رنگي يا تيرگي به وجود آمده است، مفيد است.

۳. پوشاندن ترك‌هاي دندان: در صورت وجود ترك در دندان، لمينت دندان مي‌تواند آن را پوشش داده و باعث بهبود ظاهر دندان شود.

۴. بستن فاصله بين دندان‌ها: با استفاده از لمينت دندان، مي‌توان فاصله بين دندان‌ها را كم كرد و ظاهر دندان را بهبود داد.

۵. بهبود بي‌تقارني دندان‌ها: لمينت دندان براي بهبود بي‌تقارني دندان‌ها كه به دليل عدم تناسب در اندازه يا شكل، يا از دست دادن يك دندان به وجود آمده است، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

۶. ترميم دندان‌هاي شكسته: در صورتي كه دندان شكسته باشد، لمينت دندان مي‌تواند به عنوان يك روش غير قابل انعطاف براي ترميم آن استفاده شود.

لمينت دندان از طريق تغيير شكل، رنگ و اندازه دندان‌ها، مي‌تواند بهبود ظاهر دندان‌ها و افزايش اعتماد به نفس فرد كمك كند

كامپوزيت بهتر است يا لمينت؟

استفاده از كامپوزيت يا لمينت بسته به نياز هاي شخص و وضعيت دندان هاي او متفاوت است. هر دو روش به دنبال بهبود ظاهر دندان ها هستند اما تفاوت هايي نيز دارند.

كامپوزيت يك نوع رزين پليمري است كه براي ترميم شكستگي دندان، پر كردن پوسته‌هاي دندان زده شده و يا اصلاح شكل دندان‌ها استفاده مي‌شود. اين ماده از نظر ظاهر به دندان هاي طبيعي شبيه است و مي‌تواند به شكل دلخواه ساخته شود. از آنجايي كه كامپوزيت در داخل دندان قرار مي‌گيرد، در مقايسه با لمينت‌ها، مقاومت بيشتري دارد و در طولاني مدت بهتر مي‌تواند عملكرد كند. همچنين، قابليت تعمير و بازسازي آن نيز بيشتر است.

لمينت دندان، به دليل ساختار باريك و نازكش، براي تغيير شكل، رنگ و اندازه دندان‌ها به كار مي‌رود. در مقايسه با كامپوزيت، لمينت‌ها نياز به برش و حذف قسمتي از دندان ندارند و براي نصب آنها نياز به از بين بردن قسمتي از دندان نيست. همچنين، لمينت دندان به دنبال بهبود ظاهر دندان‌هاست و به دليل طراحي باريك و نازك، به سادگي مي‌تواند به شكل دلخواه ساخته شود.

بنابراين، بسته به نياز شخص، كامپوزيت يا لمينت مي‌تواند بهترين گزينه باشد. در هر صورت، بهتر است با دندان‌پزشك خود در مورد نيازها و گزينه‌هاي موجود مشورت كنيد.

ميزان تراش دندان براي لمينت چقدر است؟

System.Data.Entity.DynamicProxies.AlbumImages_AB30A98B9DDFCAE2AB0E97730038DCC328F8BBFA3E41C792384ED10043C67081

ميزان تراش دندان براي لمينت، بسته به شرايط و نيازهاي هر فرد متفاوت است و تنها دندان پزشك مي تواند به شما در اين مورد مشورت دهد.

عموماً براي نصب لمينت، لازم است تا يك لايه بسيار نازكي از سطح دندان برداشته شود تا فضاي كافي براي قرار دادن لمينت ايجاد شود. در بعضي موارد، به دليل شكل دندان‌ها و ميزان فضاي مورد نياز، تراش دندان بيشتري لازم است.

به هر حال، براي كاهش تراش دندان و حفظ سلامت آنها، ممكن است پزشك شما از تكنولوژي هاي پيشرفته مثل لمينت‌هاي بدون تراش (no-prep veneers) استفاده كند. اين نوع لمينت دندان نياز به تراش دندان را به حداقل مي‌رساند و بدون ايجاد درد و تورم، بهبود ظاهر دندان‌ها را ايجاد مي‌كند.

در هر صورت، تراش دندان همواره مورد توجه دندان پزشك قرار خواهد گرفت و قبل از هر اقدامي، پزشك شما به شما توضيح خواهد داد كه چگونه بهترين نتيجه را براي شما به دست آوريد.

لمينت دندان اسنپ اسمايل چيست؟

لمينت دندان اسنپ اسمايل (Snap-On Smile) يك روش غير جراحي و غير تهاجمي براي بهبود ظاهر دندان‌هاست.

اين روش بر اساس يك پروتز دنداني قابل حمل ساخته شده است كه به شكلي سفارشي براي شما ساخته مي‌شود و بر روي دندان‌هاي خود قرار مي‌گيرد. پروتز Snap-On Smile از يك ماده پليمري بسيار نرم و قابل انعطاف ساخته شده است كه به شكل دندان‌هاي شما مي‌پيوندد و از روي دندان‌هاي اصلي قرار مي‌گيرد.

اين روش به شما امكان مي‌دهد تا به طور فوري و در كوتاه‌ترين زمان ممكن، دندان‌هايي با ظاهر بهتر و خوش‌فرمي داشته باشيد. همچنين، با استفاده از اين روش مي‌توانيد نقص‌هاي ظاهري دندان‌هاي خود را پوشش دهيد و از پرداخت هزينه‌هاي بالاي درمان‌هاي پيچيده و زمان‌بر صرفه‌جويي كنيد.

البته بايد توجه داشت كه Snap-On Smile يك روش موقت براي بهبود ظاهر دندان‌هاست و نياز به تعويض و نگهداري دارد. همچنين، اين روش به ندرت براي بيماران با نقص‌هاي جدي دندان‌ها، مانند لثه بيماري، توصيه مي‌شود.

لمينت دندان بدون تراشيدن

لمينت دندان بدون تراشيدن (No-prep veneers) روشي است براي نصب لمينت دندان كه در آن نيازي به تراشيدن دندان‌هاي اصلي براي نصب لمينت نيست. در اين روش، لمينت‌هاي بسيار نازكي كه از موادي مانند پليمر يا سراميك تهيه شده‌اند، بر روي سطح دندان‌ها قرار مي‌گيرند.

يكي از مزاياي اين روش، عدم نياز به تراشيدن دندان‌هاي اصلي است، كه به معني حفظ سلامت دندان‌هاي اصلي و كاهش خطر عفونت‌ها و ساير مشكلات دهان و دندان است. همچنين، نصب لمينت بدون تراشيدن دندان‌ها، فرآيندي سريع‌تر و كم هزينه‌تر نسبت به نصب لمينت دندان معمولي است.

اما بايد توجه داشت كه لمينت بدون تراشيدن، مناسب برخي افراد نيست، بنابراين بهتر است با دندان‌پزشك خود مشورت كنيد تا ببينيد آيا اين روش مناسب براي شماست يا خير.

لمينت دندان سراميكي چيست؟

System.Data.Entity.DynamicProxies.AlbumImages_AB30A98B9DDFCAE2AB0E97730038DCC328F8BBFA3E41C792384ED10043C67081

لمينت دندان سراميكي، نوعي از لمينت دندان است كه از سراميك ساخته شده است. اين نوع لمينت دندان به دليل شباهت زياد با دندان طبيعي و ظاهر طبيعي و بدون هيچ گونه تفاوتي با دندان اصلي شناخته مي‌شود.

لمينت دندان سراميكي براي پوشش دادن به دندان‌هاي فرو رفته، شكسته يا تيره شده، اصلاح اندازه و شكل دندان‌ها، پوشش دادن به فضاي خالي بين دندان‌ها و همچنين براي درمان بعضي از مشكلات باليني مانند شكستگي‌هاي كوچك و حفره‌هاي سطحي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مزاياي لمينت دندان سراميكي شامل ظاهر طبيعي، بلكه شبيه به دندان‌هاي طبيعي است و توانايي تحمل بار، مقاومت در برابر رنگ‌گيري، دوام طولاني‌مدت و سهولت در نگهداري هستند. همچنين، اين نوع لمينت دندان ممكن است براي افرادي كه حساسيت دندان دارند مناسب‌تر باشد، زيرا نياز به كمترين تراش دندان اصلي دارد و بنابراين احتمال ايجاد درد و حساسيت پس از درمان كمتر است.

لمينت دندان براي چه كساني مناسب است؟

لمينت دندان براي افرادي كه دندان‌هايشان فرو رفته، شكسته يا تيره شده، شكل و اندازه دندان‌هايشان نامناسب است، فضاي خالي بين دندان‌هايشان وجود دارد يا حتي براي كساني كه به دنبال يك طرح لبخند جديد هستند، مناسب است.علاوه بر اين، افرادي كه دندان‌هاي جلويي آن‌ها تيره شده و روش‌هاي سفيد كردن دندان در مورد آن‌ها جواب نمي‌دهد، مي‌توانند با لمينت دندان ظاهري جديد و سفيدتر براي دندان‌هاي خود به دست آورند.

به طور كلي، هر فردي كه به دنبال اصلاح ظاهر دندان‌هاي خود و به دست آوردن يك لبخند زيبا و جذاب است، مي‌تواند به لمينت دندان روي آورد. اما لازم به ذكر است كه برخي شرايط مانند بيماري‌هاي لثه، پوسيدگي شديد دندان و يا كمبود عظمي برخي از مواردي هستند كه قبل از تصميم‌گيري در مورد لمينت دندان، بايد بررسي شوند.

قيمت لمينت دندان چقدر است؟

هزينه لمينت دندان بستگي به مواردي مانند مكان ،تخصص و تجهيزات دندانپزشكي مورد استفاده دارد. براي داشتن اطلاعات دقيق تر در مورد هزينه لمينت دندان، بهتر است با دندانپزشك خود صحبت كنيد. او مي‌تواند پس از ارزيابي وضعيت دندان‌هاي شما، تخميني از هزينه‌هاي لمينت دندان براي شما بدهد.

قيمت لمينت دندان در كرج

هزينه ليمنت دندان يكي از موارد مهم در انجام لمينت دندان مي باشد كه براي افرادي كه با كمبود بودجه مواجه هستند، حائز اهميت است. همانطور كه مي دانيد لمينت ها از جنس هاي متفاوتي ساخته مي شوند و از همينروي قيمت هاي متنوعي با در نظر گرفتن جنس لمينت وجود دارد، اينگونه كه لمينت سراميكي قيمت گران تري نسبت به لمينت كامپوزيتي دارد، يكي ديگر از عواملي كه در قيمت لمينت دندان موثر است، تخصص دندانپزشك مي باشد و همينطور كيفيت و برند مواد لمينت دندان بر هزينه نهايي آن تاثير دارد. در نهايت لازم است در نظر بگيريد انجام لمينت دندان با يك متخصص دندانپزشكي زيبايي و ترميمي بسيار مهم و ضروري است تا كوچك ترين احتمالي در بروز مشكلات براي شما پيش نيايد. براي گرفتن مشاوره و وقت معاينه با شماره هاي درج شده در سايت تماس حاصل فرماييد.

  • تلفن ثابت 02632221003
  • موبايل 09373495759
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.