آموزش جامع نرم افزار زيبراش (ZBrush)

۴۸ بازديد

صفر تا صد آموزش زي براش

دوره طراحي با زيبراش ( ZBrush )


طراحي طلا و جواهرات با كامپيوتر از نوين ترين روش هاي طراحي به شمار مي رود كه از محبوبيت بسياري در جهان بين طراحان و علاقه مندان به اين حوزه برخوردار است. انواع نرم افزارها در دنياي طراحي سه بعدي توليد شده اند كه هركدام در زمينه هاي مشخص راه گشا هستند. به عنوان نمونه نرم افزار ماتريكس جهت طراحي هاي اختصاصي مورد استفاده قرار مي گيرد.يكي از معروف ترين نرم افزارهاي كامپيوتري كه جهت طراحي و مدل سازي سه بعدي انواع طلا و جواهر به كار مي رود، نرم افزار Z Brush مي باشد كه در اين نوع از طراحي ، با استفاده از نرم افزار Z Brush مراحل طراحي، ساخت و مدل سازي انجام مي شود و سپس جواهر مورد نظر توليد مي گردد. به وسيله اين نرم افزار مي توان انواع طرح هاي فانتزي و تخيلي را تبديل به مدل واقعي نمود.دوره طراحي با نرم افزار Zbrush يكي از دوره هاي آموزش طلا سازي آموزشگاه طلا فنون مي باشد .
نرم افزار زيبراش Z Brush

زيبراش نرم افزار سه بعدي است كه علاوه بر طراحي طلا و جواهر ، به مرور زمان در طراحي موارد ديگر نيز از قبيل مجسمه سازي ديجيتال و طراحي كاركتر نيز كاربرد فراواني پيدا كرد و سپس در مدت كوتاهي از ديگر نرم افزار هاي مشابه پيشي گرفت. از ويژگي هاي بارز اين نرم افزار ، خلق و ايجاد مدل هاي سه بعدي ، سرعت و دقت بالا ، انعطاف پذيري بالا در انجام روش هاي پيچيده و آزادي عمل بالا در انواع طراحي ها و ديزاين ها مي باشد.در طراحي انواع طلا و جواهرات مي توان از نرم افزار زيبراش به تنهايي بهره مند شد و يا اينكه در كنار آن مي توان از ديگر نرم افزارها مثل ماتريكس يا راينو نيز به عنوان مكمل استفاده نمود.طراحاني كه از نرم افزار زيبراش براي طراحي استفاده مي كنند ، به دليل تخصصي بودن اين حوزه و كم رقابت تر بودن، به نسبت بازار كار بهتر و درآمد بيشتري دارند.كاربردهاي زيبراش

  • نرم افزار زيبراش با در اختيار قرار دادن فضاي طراحي سه بعدي اين امكان را فراهم مي دهد كه طرح و شكل ترسيم شده طبيعي تر جلوه كند.
  • سرعت عمل بسيار بالاي اين نرم افزار سبب افزايش بهره وري و در نتيجه كسب نتيجه بهتر مي شود.
  • امكان انجام ساده ويرايش مدل با جزيياتي متفاوت
  • آزادي عمل بالا در نرم افزار زيبراش باعث شده تا بتوان از الگوهاي مختلف براي خلق مدل و طرح موردنظر بهره مند شد.
  • با استفاده از نرم افزار زيبراش مي توان حجم دلخواه را به انواع مدل ها اضافه نمود و فرآيند بهينه سازي به بهترين نحو انجام مي گيرد.


نكات مهم استفاده از نرم افزار زيبراش

  1. طراحي دقيق براي توليد جزئيات به لطف الگوهاي مديريتي و تنوع گستردۀ قلم مو ها امكان پذير است.
  2. طراحي بدون محدوديت هاي فني از طريق Dyna Mesh انجام مي شود كه مي توانيد مواردي را به مدل بيافزاييد، كم كنيد، و يا حذف نماييد.
  3. مي توانيد مدل ها را به برنامه هاي ديگر انتقال دهيد و يا از برنامه هاي ديگر به Z Brush بفرستيد.
  4. برجسته كردن يا حكاكي كردن تصوير امكان پذير است.
  5. تغييرات كلي و جزئي با استفاده از قلم موها و سايه ها
  6. خروج مدل ها در فضايي كاملا سه بُعدي با نرم افزار ها و يا پلاگين ها
  7. قلم موهاي IMM كه بسرعت موارد جديد را وارد طرح مي كنند.
  8. بصورت انتخابي مي توانيد چند ضلعي هاي مجزا را با اشياء سه بُعدي جايگزين كنيد و هر جزئيات ديگري را اضافه نماييد.


دوره آموزش نرم افزار Z Brush براي چه كساني مفيد است؟

افرادي كه به دنبال درآمد بيشتر از حرفه طراحي جواهرات هستندافرادي كه محدوديت نرم افزارهاي ديگر آنها را آزار مي دهد و مي خواهند به نرم افزار پيشرفته تري مسلط شوند. افرادي كه مي خواهند ديد ديزاين خود در فضاي 3 بعدي را تقويت كنندافرادي كه دوره مقدماتي طراحي جواهرات با زيبراش را گذرانده انددوره طراحي طلا و جواهر با نرم افزار زيبراش

آموزشگاه طلا سازي طلا فنون براي طراحي طلا و جواهر دوره هاي آموزش نرم افزار زيبراش و آموزش نرم افزار Matrix را برگزار مي كند .اولين موضوعي كه در اين دوره ها تدريس مي شود آشنايي با روند كلي حجم سازي در اين نرم افزار است و بعد از آن هنرجويان با روند ايده پردازي طراحي جواهرات در نرم افزار آشنا مي شوند .در مراحل بعدي هنرجويان با پلاگين هاي پركاربرد طلا و جواهر آشنا مي شوند . موضوع بعدي كه در اين دوره تدريس مي شود انتقال مدل از زيبراش به متريكس و بالعكس و همچنين معرفي كلي نرم افزارهاي كمكي در اين زمينه است .در دوره ي آموزشي نرم افزار زيبراش نحوه ي وارد كردن سنگ ها در زيبراش و چيدمان آن ها به هنرجويان آموزش داده مي شود.در طي اين مراحل هنرجويان با استانداردها ، ابعاد و اندازه و تنظيم ضخامت ها در نرم افزار زيبراش آشنا مي شوند .در پايان اين آموزش ها به بررسي روند طراحي چند مدل طلا و جواهر از قبل طراحي شده در نرم افزار زيبراش پرداخته مي شود .
يكي ديگر از سر فصل هايي كه در اين دوره ها تدريس مي شود ، آشنايي با روند ساخت فرم هاي ارگانيك و ديناميك است .اين دوره براي افرادي كه قدرت تجسم قوي و خلاقيت بالايي دارند و علاقه به خلق احجام پيچيده يا فيگوراتيو به شكل سه بعدي هستند مناسب مي باشد .دوره ي آموزش نرم افزار زيبراش براي كساني كه از قبل با نرم افزار راينو يا متريكس آشنا هستند و در زمينه طراحي طلا و جواهر يا مدل سازي كار كرده اند ، بسيار كارآمد و مناسب است .هنرجوياني كه به تازگي وارد حرفه ي طراحي طلا و جواهر مي شوند اما ذهنيت روشني از طراحي طلا و جواهر و همچنين زمينه علاقه مندي خود دارند ، مي توانند با شركت در اين دوره ها اين نرم افزار را ياد بگيرند .هنرجوياني كه طراحي دستي طلا و جواهر انجام مي دهند و قصد آشنايي با نرم افزار هاي طراحي طلا و جواهر را دارند شركت در اين دوره بسياار مناسب است .ويژگي هاي نرم افزار زيبراش

  • طراحي طلا و جواهرات با بالاترين رزولوشن
  • امكان ايجاد تصاوير 2.5 بعدي
  • داراي بهترين خروجي رندرينگ
  • امكان كار بر روي جزئيات بسيار ريز تصوير
  • وجود بيش از 40 ميليون سلول تصويري در هر طرح


يكي از ويژگي هاي خاص اين نرم افزار پشتيباني از پرينترهاي سه بعدي است كه باعث شده نرم افزار مدل سازي زد براش از اهميت بالايي برخوردار شود و براي طراحي جواهرات و زيور آلات كاربرد بسياري داشته باشد.هنرجوياني كه در دوره ي آموزشي نرم افزار zbrush شركت مي كنند مي توانند پس از يادگيري و اتمام دوره وارد بازار كار شوند و به طراحي انواع مدل هايي كه با فلزات قيمتي مثل طلا و نقره ساخته مي شود و روي آن ها جواهرات و سنگ هاي قيمتي نصب مي شود بپردازد .براي خواندن ديگر مقالات ما از جمله مخراج كاري ، ذوب كردن طلا ، آبكاري طلا ، قلم زني طلا به قسمت مقالات مراجعه نماييد .
جمع بندي

اميدواريم كه با ذكر مطالب بالا علاوه بر جواب سوالات مطرح شده ، اطلاعات مفيدي را نيز به شما عزيزان ارائه داده باشيم. با يادگيري نرم افزار زيبراش مي توانيد از روي مدل هاي طلاي موجود با كيفيت سه بعدي مدلسازي كنيد و استعداد و ايده هاي خود را به مرحله شكوفايي برسانيد. هم چنين با سفارشي سازي طرح هاي خود، بازار كار بهتر و به دنبال آن كسب درآمد بيشتري را خواهيد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.