عوارض هولتر فشار خون

۴۰ بازديد

موسسه پرستاري مهرگان نو امكان خريد و اجاره دستگاه هولتر مانيتورينگ فشار خون را براي شما به ارمغان مي آورد كه فشار خون در زمان ها و فركانسي كه قبلاً برنامه ريزي كرده ايم اندازه گيري و در حافظه دستگاه ثبت مي شود. براي كسب اطلاعات بيشتر ادامه مطلب را از دست ندهيد.

هولتر فشار خون (مانيتورينگ فشار خون) چيست؟​

فشار خون شرياني در طول روز تغيير مي كند. معمولاً در هنگام خواب كمترين ميزان است. وقتي صبح از خواب بيدار مي شويم، اولين مقادير فشار خون را به عنوان مقدار پايه در نظر مي گيريم. تغييرات را در طول روز نشان مي دهد. با هيجان، استرس، فعاليت ها بالا مي رود و با استراحت پايين مي آيد. اين تغييرات در محدوده فيزيولوژيكي خاصي در افراد سالم متفاوت است. با كمك دستگاه فشار خون سيار متصل به بيمار كه به آن هولتر فشار خون مي گوييم، فشار خون در زمان ها و فركانسي كه قبلاً برنامه ريزي كرده ايم اندازه گيري و در حافظه دستگاه ثبت مي شود. در حالي كه دستگاه متصل است، به بيمار دستور داده مي شود كه به فعاليت هاي عادي روزانه و سبك زندگي معمول خود ادامه دهد. ضمناً در صورتي كه بيمار شكايت خاصي داشته باشد قيد مي شود كه زمان را در دفترچه يادداشت روزانه ارائه شده مي نويسد. سپس اندازه گيري فشار خون بيمار در دستگاه در رايانه خوانده مي شود و فشار خون و تغييرات روزانه بيمار مشخص مي شود.

قيمت هولتر مانيتورينگ فشار خون



هولتر فشار خون براي چه كساني اعمال مي شود؟​

هولتر فشار خون آزمايشي است كه ممكن است در پايش فشار خون مورد نياز باشد. فشار خون بالا (فشار خون) يا بسيار پايين (هيپوتانسيون) كه داراي حد پايين و بالايي مشخصي است، با اندازه گيري آن با دستگاه هاي فشار خون قابل درك است. در برخي موارد علاوه بر اندازه گيري هايي كه در بيمارستان انجام مي شود، لازم است از اندازه گيري هاي فرد در محيط خود در زندگي روزمره و حتي هنگام خواب نيز اطلاع داشته باشيم.

چرا از هولتر فشار خون استفاده مي شود؟​

 

  • در تأييد تشخيص فشار خون بالا (فشار خون)
  • در صورت مشكوك بودن به فشار خون كت سفيد
  • براي ارزيابي اثر و موفقيت درمان در بيماران تحت درمان فشار خون بالا
  • در افرادي كه مشكوك به فشار خون بالا در شب ساعات خواب هستند
  • هنگامي كه در مقادير فشار خون در اندازه‌گيري‌هاي مختلف تغييرات شديد وجود دارد
  • در ارزيابي بيماراني كه به درمان مقاوم هستند و فشار خون آنها در بيمارستان اندازه گيري مي شود
  • استفاده از هولتر فشار خون در ارزيابي تأثير اختلالات سيستم عصبي همراه با برخي بيماري هاي سيستميك (مانند ديابت) بر فشار خون ضروري است

دستگاه هولتر فشار خون چگونه متصل مي شود؟​

هولتر فشار خون از دو قسمت تشكيل شده است، يك كاف (غلافي كه دور بازو مي پيچد) و يك دستگاه كنترلي كه مقادير اندازه گيري شده را در حافظه نگه مي دارد.
مانند ساير دستگاه‌هايي كه فشار خون را اندازه‌گيري مي‌كنند، مانند كاف، دور بازوي راست يا چپ بيمار پيچيده مي‌شود. دستگاه در يك جيب لباس يا كمربند شلوار آويزان است.
اين دستگاه براي اندازه گيري فشار خون به ميزان و فركانس مورد نياز برنامه ريزي شده است (اندازه گيري در هنگام خواب هر 60 دقيقه در شب و هر 30 دقيقه در طول روز بيدار برنامه ريزي شده است).
در طول يك روز، دستگاه به طور خودكار كاف را در فواصل زماني مشخص باد كرده، فشار خون را اندازه گيري كرده و آن را در حافظه خود ذخيره مي كند.
از آنجايي كه در فواصل معيني به بازو فشار وارد مي كند، قرمزي و كبودي در پوست حساس و بيماراني كه از رقيق كننده هاي خون استفاده مي كنند، ديده مي شود.

هزينه هولتر 24 ساعته فشار خون



هنگام نصب دستگاه هولتر فشار خون چه نكاتي را بايد در نظر گرفت؟​

ادامه زندگي روزمره فردي كه دستگاه هولتر فشار خون را به تن دارد طبق معمول
به منظور جلوگيري از نادرست بودن اندازه‌گيري در حين اندازه‌گيري، هنگامي كه كاف شروع به متورم شدن كرد، در صورتي كه كار / حركتي مربوط به بازو باشد كه كاف دور آن پيچيده شده است، بايد قطع شود و بازو نگه داشته شود. كاملا باز (از آرنج تا نشده).
استفاده از وسايل الكتريكي يا الكترونيكي، رانندگي با وسيله نقليه يا استفاده از تلفن همراه براي فردي كه دستگاه هولتر فشار خون دارد، هيچ ضرري ندارد.
در حالي كه دستگاه متصل است، بيمار دوش يا حمام نمي گيرد.
كاف نبايد شل يا برداشته شود.

اگر در حين ثبت هولتر كاف بازو جدا شود چه بايد كرد؟​

اندازه گيري سالم را نمي توان با كاف شل انجام داد. به همين دليل بايد كاف را دوباره در همان محل بپيچيد، طوري كه بازو را كاملاً بگيرد.
شيلنگ كاف بايد در جهت باز شدن آرنج باشد.
اگر در پيچيدن مجدد كاف ترديد وجود داشته باشد، اگر كاف در فواصل مشخص شده اندازه نگيرد، حتي اگر بسته شده باشد. براي اطلاع رساني مي توانيد با شماره تلفن هاي زير تماس بگيريد.

خريد و اجاره هولتر مانيتورينگ فشار خون در تهران و كرج​

موسسه پرستاري و پزشكي مهرگان علاوه بر ارائه خدمات پرستاري و خدمات پزشكي امكان خريد و اجاره ي انواع كالاهاي پزشكي را براي شما فراهم آورده است در تمام مناطق تهران و كرج به شما اجاره مي دهد لازم به ذكر است كه بدانيد امكان اجاره دستگاه به صورت روزانه و ساعتي نيز براي شما فراهم شده است و همينطور شما مي توانيد براي رفع نياز خود هولتر مانيتورينگ فشار خون را از موسسه مهرگان نو خريداري كنيد. براي ثبت سفارش مي توانيد با شماره هاي درج شده در متن زير تماس بگيريد.
شماره تلفن هاي شركت پرستاري
خط ثابت 02634250797
همراه 09199782122

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.